fredag 28. mai 2010

Sjå Han kjem

I den stille klare morgen, som når dagen travlest er,
og ved soleglad, ved kveldens milde vind.
I den tause midnattstime og i morgenlysets skjær
Jeg vil lytte etter lyden av hans trinn
__________
Refr.
Se han kommer, Jesus kommer
Fikentreet står i blommer
Vår forløsningstime kommer
Jeg vil lytte etter lyden av hans trinn.
_________
Jeg har hørt hans trette trinn på Galileas fjell og vang
og ved Kedron da han gikk i hagen inn
Sett ham sorgbetynget vandre opp til Golgata sin gang
og hørt sorgen under lyden av hans trinn.
_________
Refr
Se han kommer, Jesus kommer
Fikentreet står i blommer
Vår forløsningstime kommer
Jeg vil lytte etter lyden av hans trinn.
_________
Se han kommer, han som alle tiders floker løse kan,
fredens morgen uten skyer bryter inn.
Ja, han kommer, o min sjel, og setter alle ting i stand,
Jeg vil lytte etter lyden av hans trinn.
_________
Refr.
Se han kommer, Jesus kommer
Fikentreet står i blommer
Vår forløsningstime kommer
Jeg vil lytte etter lyden av hans trinn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar