fredag 8. oktober 2010

Da Jesus satte sjelen fri


Da Jesus satte sjelen fri,
Brøt lyset fram på livets sti,
Og da jeg fikk ham selv å se,
Jeg glemte jordens sorg og ve.
_
Halleluja, min sjel er fri.
Min trellestand er nå forbi.
På land og hav min sak er klar,
Hvor Jesus er, jeg himlen har.
_
Så fjern Guds himmel syntes meg
Før Jesus åpenbarte seg,
Men nå har han den brakt så nær
At himlen i mitt hjerte er.
_
Halleluja, min sjel er fri.
Min trellestand er nå forbi.
På land og hav min sak er klar,
Hvor Jesus er, jeg himlen har.
_
Hva gjør det så om her på jord
I hytte eller slott jeg bor?
Er dagen skyet eller klar,
Hvor Jesus er, jeg himlen har.
_
Halleluja, min sjel er fri.
Min trellestand er nå forbi.
På land og hav min sak er klar,
Hvor Jesus er, jeg himlen har.
_
Å, dype fred, å, stille ro!
Gud selv vil i mitt hjerte bo.
For meg er Kristus livet her,
Og døden jo en vinning er.
_
Halleluja, min sjel er fri.
Min trellestand er nå forbi.
På land og hav min sak er klar,
Hvor Jesus er, jeg himlen har.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar