mandag 26. april 2010

Syng med eller les

"Ren og rettferdig, himmelen verdig
er jeg i verdens frelser alt nu.
Ordet forkynner at mine synder
kommer han aldri mere i hu.
Å, jeg frelst og salig fordi synden
har gjort meg virkelig fri.
Fri i nøden, dommen og døden,
amen, halleluja!
Lenge jeg tenkte Gud ikke skjenkte
Nåde til den, som fattedes alt.
Å måtte lide, kjempe og stride
stod for mitt hjerte levende malt.
Men i min strid, min bedring og flid,
fantes det berre avmakt og død.
Lammet har vunnet, blodet har runnet,
amen, halleluja!
Å, hvilken Nåde midt i all våde:
Kristus har kjøpt oss just som vi er!
Han måtte lide, kjempe og stride,
han måtte stå mot helvetes hær.
Nu er vi frie - hør og gi akt:
Synden på verdens frelser er lagt!
Gud nu forkynner Nåde for synder,
amen, halleluja!"
(Rop det ut: 298)
Tenk over denne sangen. Kva sier den til akkurat deg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar