tirsdag 28. juni 2011

Perleporten

Som en herlig Guddomskilde,
mektig, dyp og rik og stor
er den kjærelighet og nåde
som i Jesu hjerte bor!

Han har åpnet perleporten
så at jeg får komme inn!
For med blodet har Han frelst meg
og bevaret meg som sin.

Engang som en jaget due,
som en såret hjort jeg var.
Men et rent bedrøvet hjerte
Jesus aldri bortvist har!

Han har åpnet perleporten
så at jeg får komme inn!
For med blodet har Han frelst meg
og bevaret meg som sin.

Under over all under!
Alt tilgav Han meg engang!
Om Hans underfulle nåde
vil jeg synge glad min sang!

Han har åpnet perleporten
så at jeg får komme inn!
For med blodet har Han frelst meg
og bevaret meg som sin.

Når engang i livets aften
jeg for porten banker på.
Da ved Jesu store nåde
skal den åpen for meg stå!

Han har åpnet perleporten
så at jeg får komme inn!
For med blodet har Han frelst meg
og bevaret meg som sin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar